Edouard Vuillard
Edouard Vuillard's Oil Paintings
Edouard Vuillard Museum
November 11, 1868-June 21, 1940. French painter.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Edouard Vuillard.org, welcome & enjoy!
Edouard Vuillard.org
 

Silvestro lega
The Pergola (nn02)

ID: 23102

Silvestro lega The Pergola (nn02)
Go Back!



Silvestro lega The Pergola (nn02)


Go Back!


 

Silvestro lega

Italian Realist Painter, 1826-1895 Italian painter. From 1843 to 1847 he attended the Accademia di Belle Arti, Florence, studying drawing under Benedetto Servolini (1805-79) and Tommaso Gazzarini (1790-1853), then, briefly, painting under Giuseppe Bezzuoli. About 1847 he entered Luigi Mussini's school (see PURISMO), where the teaching emphasized the 15th-century Florentine principles of drawing and orderly construction. Then and for some years afterwards he continued to attend the Scuola del Nudo of the Accademia. After fighting in the military campaigns for Italian independence (1848-9) Lega resumed his training, this time under Antonio Ciseri, executing his first large-scale painting, Doubting Thomas (1850; Modigliana, Osp. Civ.). In 1852 he won the Concorso Trienniale dell'Accademia with David Placating Saul  Related Paintings of Silvestro lega :. | Portrait of Eleonora Tommasi (nn02) | The Pergola (nn02) | Giuseppe Mazzini morente | Reading | In the wine bower |
Related Artists:
Gustave Brion
1824-1877 French French painter and illustrator. His family settled in Strasbourg in 1831 and placed him in the studio of the portrait and history painter Gabriel-Christophe Gurin (1790-1846) in 1840. He then earned his living mainly by teaching drawing and copying paintings. In 1847 he successfully submitted his first work to the Salon: Farmhouse Interior at Dambach (untraced). In the summer of 1850 he moved to Paris, where he took a studio in a house shared by Realist artists. Brion exhibited regularly at the Salon: in 1852 The Towpath (untraced) was bought by the de Goncourt brothers; and in 1853 he showed the Potato Harvest during the Flooding of the Rhine in 1852 (Nantes, Mus. B.-A.), in which the influence of Gustave Courbet and Jean-Francois Millet (ii) can be seen in the Alsatian peasant figures.
Albertinelli, Mariotto
Italian Early Renaissance Painter, 1474-1515] Studied under Cosimo Rosselli. Albertinelli's students included Pontormo . Italian painter. Albertinelli's contribution to the Florentine High Renaissance was inspired by the work of FRA BARTOLOMMEO, and the two artists worked together in a partnership, their paintings appearing to be the product of a single hand. Albertinelli, however, always retained artistic independence, as is revealed in certain paintings that are eccentrically archaic and in others that show a preference for conventions more typical of the early Renaissance.
pehr hillestrom
Pehr Hilleström (1732-1816) var en svensk målare och vävare, professor vid Konstakademiens läroverk från 1794 och dess direktör från 1810. I unga år var han en av Sveriges främsta gobelängvävare men övergick sedan till måleri. Han är mest känd för sina vardagsskildringar av sin tids levnadssätt. Han målade pigor och tjänstefolk som arbetar, överklassen i de fina salarna, enkelt folk i stugorna och bilder från olika bruksmiljöer. Genom det räknas han som den största skildraren av den gustavianska samtiden. Pehr Hilleström är far till konstnären Carl Petter Hilleström och farfars farfars far till Gustaf Hilleström. Pehr Hilleström föddes i 1732 Väddö, Roslagen, troligtvis den 18 november. Han växte upp under fattiga omständigheter på Väddö prästgård vid sin farbror som var kyrkoherde där. Han var son till en militär och äldst i en syskonskara på 12 barn. Hans far råkade redan 1719 i rysk fångenskap men hade 1723 lyckats återvända till Sverige och då tagit sin tillflykt till brodern på Väddö. 1743 flyttade familjen Hilleström från Roslagen till Stockholm, där Pehr, 10 år gammal, sattes i lära hos tapet- och landskapsmålaren Johan Philip Korn (1727-1796) samt mellan åren 1744-1747 även hos den invandrade tyske solfjädermålaren Christian Fehmer. Utöver detta fick han även undervisning vid kungliga ritareakademin där Guillaume Thomas Taraval (1701-1750) och Jean Eric Rehn (1717-1793) var läromästare. Efter inrådan från Carl Hårleman sattes Hilleström 1745 i lära hos Jean Louis Duru (-1753). Duru var hautelissevävare och hade kallats till Sverige för att göra textila utsmyckningen av Stockholms slott. Tanken var att Hilleström skulle utbildas till Durus medhjälpare. 1749 visade Hilleström upp ett första läroprov som visades upp för deputationen som gillade det så mycket så att han fick en belöning på 180 daler kopparmynt. När Duru dog i slutet av 1753 så fick Hilleström fullborda den påbörjade kappan för tronhimmelen i det kungliga audiensrummet. Han var då så skicklig att det knappt kunde märkas någon skillnad mellan hans och hans lärares arbete. Lönen var blygsam men vid 1756 års riksdag fick han samma årslön som Duru hade haft, och han fick en beställning på ett vävt porträtt av Hårleman utfört i hautelisse. Åren 1757-58 var Hilleström på en längre och för tidens konstnärer sedvanlig studieresa till utlandet. Färden gick till Paris, Belgien och Holland, bland annat med en vidareutbildning i gobelängteknikerna som mål. I Paris blir Hilleström erbjuden att studera måleri i François Bouchers atelj??, men störst intryck tog han där av genre- och stillebenmålaren Jean-Baptiste-Sim??on Chardin, som undervisade honom vid franska målarakademien. Väl hemma i Stockholm fortsatte han visserligen att göra tapeter, mattor, stolsöverdrag och dylikt för hovet. Men så småningom fylldes slottet behov av vävnader samtidigt som Hilleström fortsatte studera måleri.






Edouard Vuillard
All the Edouard Vuillard's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved